Cedeo onderzoekt dat door deelnemers van opleidingen te benaderen en hen heel specifieke vragen te stellen over hun ervaringen met de onderzochte opleider. Alleen als uit zo'n klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat tenminste 80% van de deelnemers over het geheel ‘tevreden’ tot ‘zeer tevreden’ is, wordt de organisatie erkend. Dat resultaat behaal je natuurlijk niet zomaar, daarvoor moet je echt alles uit de kast halen.
Uitvoering
Wij spannen ons met ons hele team elke keer weer in om de opleidingen tot een mooie en vooral leerzame ervaring te maken. Dan is het des te fijner dat alle deelnemers tevreden tot zeer tevreden zijn over de uitvoering. Hierop heeft VMN media gemiddeld zelfs de hoogste score behaald. Het gaat daarbij niet alleen om opleidingen op locatie, maar ook om de digitale uitvoering. Want daarvan werd de afgelopen twee jaar natuurlijk veelvuldig gebruikgemaakt. “Het onlineprogramma zat goed in elkaar. We gingen ongeveer twee uur aan de slag en hadden dan een korte pauze. Ik ben goed meegenomen in de stof en ik heb veel praktische tips gekregen”, vertelde een deelnemer. Een andere beoordeling luidde: “Iedereen had vooraf een leervraag voor zichzelf bepaald. Daardoor werden veel ervaringen met elkaar uitgewisseld en kreeg je tips om het toe te passen in de eigen praktijk. Het was heel inspirerend, afwisselend en interactief.”
Opleiders
Ook over de opleiders zijn de deelnemers enthousiast. In hun ogen zijn de trainers mensen met vakinhoudelijke deskundigheid die de cursus op een aansprekende manier voor het voetlicht weten te brengen. Ook staan zij open voor vragen vanuit de deelnemers, geven ze handige tips en stimuleren zij de interactie. “Trainers hebben een gedegen kennis van hun specialisme”, “Ik heb de trainer als enthousiast en inspirerend ervaren” en “Hij wist een dusdanig veilige omgeving te creëren waarbij hij zelf confronterend kon zijn”, waren reacties van verschillende deelnemers.
Accommodatie
De deelnemers die de trainingen toch op locatie hebben genoten zijn daar zeer tevreden over. Ze geven aan dat de locatie goed bereikbaar was en dat alle faciliteiten ruim in orde waren. “Alles was goed geregeld”, “Het geheel was prima in orde” en “Ik vond het prachtig mooi. Alles was uitstekend geregeld, ook de catering. En de locatie had een uitstraling van gemoedelijkheid. Daardoor voelde het echt als een uitje”, aldus drie tevreden deelnemers.
Tevredenheid over het geheel
De conclusie van het onderzoek is dat deelnemers over de gehele linie tevreden zijn over de gevolgde opleiding en de samenwerking met VMN media. Enkele positieve punten die men over het geheel opmerkt: “Het heeft voldaan aan mijn leerbehoefte”, “Het geheel was inhoudelijk interessant en inspirerend”, “Alles is goed geregeld”, “Ik ervaar hen als een betrouwbare partner die helder communiceert”, “Er waren goede sprekers die wisten in te spelen op de actualiteit en de vragen van de deelnemers” en “De stof was zeer boeiend en smaakte naar meer. Ook het erbij betrekken van de deelnemers, is een positief punt.”
Vertrouwen in de toekomst
Bij VMN Media zijn we vooral ontzettend blij met de feedback die we hebben gekregen van onze deelnemers. Dat we daarmee een Cedeo-erkenning krijgen is natuurlijk mooi, maar we worden vooral geïnspireerd om de kwaliteit van onze opleidingen nog te verhogen. Met hernieuwd enthousiasme gaan we ons de komende tijd tot het uiterste inspannen om de ervaring van onze klanten nog beter en relevanter te maken. Mooie bijkomstigheid daarbij is, dat we er zo op kunnen vertrouwen dat onze Cedeo-erkenning over twee jaar gewoon zal worden verlengd!